Cum poate alege un comerciant casa de marcat potrivita?

Printre criteriile de alegere a modelului potrivit de casa de marcat se pot numara urmatoarele, in functie de necesitatile fiecarei societati:

Tipul de afacere pe care comerciantul il dezvolta. Pe baza acestui criteriu casele de marcat pot fi impartite in:

Case portabile (DP50 si DP50D) - au tastatura gumata;
Case stationare (MP55, MP55L, MP55LD, MP55B, DP500, DP500PLUS) - au tastatura clasica.

Atentie!
Pentru desfasurarea activitatii de comert ambulant, este nevoie ca respectiva activitate sa fie incadrata din punct de vedere al codului CAEN in aceasta categorie, respectiv cea de comert ambulant.

Numarul de clienti:
Sub 150 de clienti - recomandam case cu jurnal electronic;
Peste 150 de clienti - recomandam case cu rola jurnal tiparita.

Facilitati:
Numarul de articole;
Tipul interfetei (aceast lucru se refera la porturile USB sau seriale, toate casele au astfel de porturi);
Modul de lucru cu PC-ul (ONLINE, IN-LINE, OFFLINE).

Care sunt pasii care trebuiesc parcursi pentru achizitionarea si punerea in functiune a unei case de marcat?

La ridicarea/primirea casei de marcat veti primi:

  • Factura,
  • Chitanta/Dovada de plata
  • Certificatul de garantie/Cartea de interventie
  • Procesul verbal de sigilare de la Administratia Financiara, - copie
  • Avizul de la Comisia de Avizare. – copie

Dosarul pentru A.N.A.F. pentru obtinerea numarului de ordine trebue sa contina:

  • Factura,
  • Chitanta/Dovada de plata
  • Certificatul de garantie/Cartea de interventie
  • Procesul verbal de sigilare de la Administratia Financiara, - copie
  • Avizul de la Comisia de Avizare. – copie
  • Copie dupa CUI
  • Copie CIF (Daca societatea este platitoare de TVA)
  • Certificat constatator al punctului de lucru.
  • Contract inchiriere spatiu
  • Actul Constitutiv impreuna cu rezolutia de la Registrul Comertului.
  • Copie C.I.
  • Stampila
  • Cerere atribuire numar de ordin
  • Daca este cazul
  • Imputernicire
  • Copie C.I. imputernicit

 

Care este procedura in cazul in care comerciantul isi schimba punctul de lucru sau codul fiscal?

In acest cazuri, trebuiesc urmariti pasii de mai jos:

Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscale;

Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Finanaciara la data programata.

Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:

  • casa de marcat;
  • cartea de interventie si registrul special ale casei de marcat, inregistrata la administratia sectorului unde activeaza si la sectorul unde este sediul social;
  • declaratia de instalare a casei - copie;
  • Procesul verbal de sigilare de la Administratia Financiara, - copie
  • Avizul de la Comisia de Avizare. – copie
  • Numarul de ordin in original si copie
  • Copie dupa CUI
  • Inchiderea punctului de lucru de la Registrul Comertului
  • Copie CIF (Daca societatea este platitoare de TVA)
  • stampila.
  • Daca este cazul
  • Imputernicire
  • Copie C.I. imputernicit

Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate. Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei. Se depune o cerere pentru atribuirea noului numar fiscal la ANAF. Documentatia necesara:

  • procesul verbal de predare a memoriei;
  • Factura,
  • Chitanta/Dovada de plata
  • Certificatul de garantie/Cartea de interventie
  • Procesul verbal de sigilare de la Administratia Financiara, - copie
  • Avizul de la Comisia de Avizare. – copie
  • Copie dupa CUI
  • Copie CIF (Daca societatea este platitoare de TVA)
  • Certificat constatator al punctului de lucru impreuna cu rezolutia de la Registrul Comertului.
  • Contract inchiriere spatiu
  • Copie C.I.
  • Stampila
  • Cerere de schimbare adresa
  • Daca este cazul
  • Imputernicire
  • Copie C.I. imputernicit

Refiscalizare.

Cum se procedeaza in cazul in care comerciantul isi schimba denumirea firmei, sau in situatia in care casa de marcat isi schimba proprietarul?

In acest cazuri, trebuiesc urmariti pasii de mai jos:

Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscal;

Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Finanaciara la data programata.

Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:

  • casa de marcat;
  • cartea de interventie si registrul special ale casei de marcat, inregistrata la administratia sectorului unde activeaza si la sectorul unde este sediul social;
  • declaratia de instalare a casei - copie;
  • Procesul verbal de sigilare de la Administratia Financiara, - copie
  • Avizul de la Comisia de Avizare. – copie
  • Numarul de ordin in original si copie
  • Copie dupa CUI
  • Copie CIF (Daca societatea este platitoare de TVA)
  • stampila.
  • Daca este cazul
  • Imputernicire
  • Copie C.I. imputernicit

Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate. Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei.

Se emite facture cu chitanta catre firma de service, si firma de service va emite o factura catre noua firma.

Revinderea casei de marcat nu se poate face direct ci prin intermediul unui distribuitor autorizat.

Info Footer


Coş  

Nici un produs

0,00 Lei Livrare
0,00 Lei TVA
0,00 Lei Total

Prețurile includ TVA

Coş Plăteşte

Contactați-ne

Suntem disponibili 24/7

Telefon:0726.420.695

0733.230.145

0726.751.027

0733.231.388

0733.237.702